Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 1-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 408 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %23,8 %3 638 00075 %
Yle TV210,2 %8,6 %3 503 00073 %
Yle Teema2,7 %3,3 %2 369 00049 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 020 00042 %
Yle yhteensä42,1 %37,6 %4 055 00084 %
MTV318,3 %23,0 %3 858 00080 %
Sub4,6 %5,1 %2 924 00061 %
AVA2,3 %2,7 %2 140 00044 %
C More Total3,1 %2,3 %776 00016 %
MTV yhteensä28,4 %33,1 %4 112 00085 %
Nelonen8,2 %10,0 %3 487 00072 %
Jim3,3 %3,4 %2 400 00050 %
Liv2,6 %2,4 %2 445 00051 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %366 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,5 %3 828 00079 %
TV53,6 %3,3 %2 297 00048 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 831 00038 %
Frii0,6 %0,6 %509 00011 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %199 0004 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,7 %2 835 00059 %
STAR Channel3,5 %2,8 %2 151 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %332 0007 %
Muut4,1 %3,0 %1 328 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 408 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.