Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 1-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,3 %3 683 00076 %
Yle TV210,5 %8,6 %3 576 00074 %
Yle Teema2,7 %3,2 %2 412 00050 %
Yle Fem1,5 %1,9 %2 066 00043 %
Yle yhteensä41,9 %37,0 %4 107 00085 %
MTV318,8 %23,8 %3 940 00082 %
Sub4,6 %5,0 %2 997 00062 %
AVA2,2 %2,7 %2 193 00045 %
C More Total3,2 %2,4 %801 00017 %
MTV yhteensä28,8 %33,8 %4 177 00087 %
Nelonen8,3 %10,2 %3 585 00074 %
Jim3,2 %3,4 %2 437 00051 %
Liv2,6 %2,5 %2 500 00052 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %372 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,7 %3 897 00081 %
TV53,6 %3,2 %2 364 00049 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 872 00039 %
Frii0,5 %0,4 %435 0009 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %198 0004 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,5 %2 889 00060 %
STAR Channel3,4 %2,7 %2 184 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %338 0007 %
Muut4,1 %3,0 %1 346 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 456 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.