Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 1-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,3 %1 773 00075 %
Yle TV211,4 %9,1 %1 724 00073 %
Yle Teema2,8 %3,4 %1 195 00051 %
Yle Fem1,4 %1,9 %1 005 00043 %
Yle yhteensä42,6 %37,8 %1 972 00084 %
MTV316,3 %20,9 %1 879 00080 %
Sub4,7 %5,6 %1 498 00064 %
AVA1,3 %1,6 %968 00041 %
C More Total4,3 %3,5 %473 00020 %
MTV yhteensä26,6 %31,5 %2 006 00085 %
Nelonen7,8 %9,6 %1 716 00073 %
Jim3,4 %3,6 %1 228 00052 %
Liv1,5 %1,6 %1 133 00048 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %234 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,9 %1 868 00079 %
TV53,9 %3,7 %1 218 00052 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 011 00043 %
Frii0,4 %0,4 %218 0009 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %128 0005 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,6 %1 484 00063 %
STAR Channel4,1 %3,3 %1 160 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %176 0007 %
Muut5,2 %3,8 %742 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 152 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.