Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 1-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 014 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,6 %36,5 %1 002 00095 %
Yle TV211,6 %9,9 %927 00088 %
Yle Teema3,1 %4,1 %734 00070 %
Yle Fem2,0 %2,6 %665 00063 %
Yle yhteensä58,3 %53,0 %1 009 00096 %
MTV318,8 %24,1 %942 00090 %
Sub2,4 %1,8 %630 00060 %
AVA1,3 %1,8 %493 00047 %
C More Total2,1 %1,4 %162 00015 %
MTV yhteensä24,5 %29,1 %964 00092 %
Nelonen5,5 %7,2 %839 00080 %
Jim1,6 %1,9 %511 00049 %
Liv1,2 %1,1 %546 00052 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %78 0007 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %11,3 %881 00084 %
TV51,7 %1,3 %456 00043 %
Kutonen0,7 %0,7 %349 00033 %
Frii0,2 %0,2 %91 0009 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0003 %
Warner Bros. Discovery2,7 %2,4 %553 00053 %
STAR Channel1,6 %1,2 %396 00038 %
Music TV0,0 %0,0 %51 0005 %
Muut3,9 %3,0 %354 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 014 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.