Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 1-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 444 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,2 %1 386 00093 %
Yle TV210,2 %8,6 %1 287 00086 %
Yle Teema3,1 %3,6 %993 00067 %
Yle Fem1,7 %2,1 %867 00058 %
Yle yhteensä43,2 %38,5 %1 424 00096 %
MTV318,7 %23,5 %1 358 00091 %
Sub3,8 %4,1 %1 027 00069 %
AVA2,4 %2,7 %823 00055 %
C More Total3,2 %2,4 %300 00020 %
MTV yhteensä28,0 %32,6 %1 391 00093 %
Nelonen8,8 %10,7 %1 266 00085 %
Jim2,9 %3,3 %860 00058 %
Liv2,2 %2,0 %902 00061 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %157 00011 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,7 %1 332 00089 %
TV53,7 %3,1 %880 00059 %
Kutonen1,8 %1,7 %689 00046 %
Frii0,6 %0,6 %183 00012 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %89 0006 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,7 %1 031 00069 %
STAR Channel3,2 %2,7 %791 00053 %
Music TV0,0 %0,0 %70 0005 %
Muut3,9 %2,9 %510 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 444 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.