Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 339 000
Viikot: 1-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %9,2 %925 00069 %
Yle TV210,0 %7,4 %943 00070 %
Yle Teema1,8 %2,0 %541 00040 %
Yle Fem0,8 %1,1 %415 00031 %
Yle yhteensä23,7 %19,7 %1 119 00084 %
MTV318,8 %23,5 %1 089 00081 %
Sub7,6 %8,7 %900 00067 %
AVA3,2 %3,8 %635 00047 %
C More Total4,4 %3,4 %232 00017 %
MTV yhteensä33,9 %39,4 %1 170 00087 %
Nelonen11,1 %13,1 %1 009 00075 %
Jim5,2 %4,9 %754 00056 %
Liv4,5 %4,4 %754 00056 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %101 0008 %
Nelonen Media yhteensä22,5 %24,4 %1 113 00083 %
TV55,6 %5,2 %715 00053 %
Kutonen2,8 %2,5 %586 00044 %
Frii0,6 %0,5 %116 0009 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %47 0003 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,7 %877 00066 %
STAR Channel5,6 %4,5 %682 00051 %
Music TV0,6 %0,4 %132 00010 %
Muut4,0 %2,9 %326 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 247 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.