Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 742 000
Viikot: 1-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 715 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,0 %690 00093 %
Yle TV211,1 %9,0 %647 00087 %
Yle Teema3,4 %4,0 %514 00069 %
Yle Fem1,6 %2,1 %435 00059 %
Yle yhteensä44,9 %40,2 %706 00095 %
MTV316,2 %20,9 %670 00090 %
Sub3,8 %4,6 %532 00072 %
AVA1,3 %1,4 %390 00053 %
C More Total3,9 %3,3 %184 00025 %
MTV yhteensä25,3 %30,1 %686 00093 %
Nelonen7,9 %9,7 %626 00084 %
Jim3,0 %3,3 %449 00060 %
Liv1,3 %1,2 %436 00059 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %103 00014 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,4 %656 00088 %
TV53,9 %3,4 %467 00063 %
Kutonen2,4 %2,3 %383 00052 %
Frii0,6 %0,6 %97 00013 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %55 0007 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,6 %538 00073 %
STAR Channel3,8 %3,1 %441 00059 %
Music TV0,1 %0,0 %46 0006 %
Muut4,8 %3,5 %289 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %715 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.