Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 1-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 777 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,0 %3 818 00074 %
Yle TV211,0 %8,6 %3 832 00074 %
Yle Teema2,6 %3,2 %2 450 00047 %
Yle Fem1,5 %1,9 %2 132 00041 %
Yle yhteensä41,8 %36,8 %4 387 00085 %
MTV318,7 %23,8 %4 151 00080 %
Sub4,6 %5,0 %3 101 00060 %
AVA2,2 %2,7 %2 241 00043 %
C More Total3,3 %2,4 %862 00017 %
MTV yhteensä28,7 %33,9 %4 425 00085 %
Nelonen8,4 %10,3 %3 772 00073 %
Jim3,2 %3,4 %2 511 00048 %
Liv2,5 %2,5 %2 569 00050 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %396 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,7 %4 116 00079 %
TV53,6 %3,2 %2 435 00047 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 932 00037 %
Frii0,5 %0,4 %443 0009 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %205 0004 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,5 %2 998 00058 %
STAR Channel3,6 %2,7 %2 332 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %345 0007 %
Muut4,2 %3,1 %1 419 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 777 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.