Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 687 000
Viikot: 1-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 639 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %9,4 %472 00069 %
Yle TV210,3 %7,7 %480 00070 %
Yle Teema1,9 %2,1 %285 00042 %
Yle Fem0,8 %1,0 %216 00031 %
Yle yhteensä24,7 %20,2 %572 00083 %
MTV316,2 %20,9 %552 00080 %
Sub7,8 %9,2 %470 00068 %
AVA1,8 %2,2 %280 00041 %
C More Total5,7 %4,6 %134 00020 %
MTV yhteensä31,5 %36,9 %595 00087 %
Nelonen10,3 %12,2 %508 00074 %
Jim5,4 %5,1 %399 00058 %
Liv2,7 %2,9 %348 00051 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,6 %60 0009 %
Nelonen Media yhteensä20,4 %22,8 %565 00082 %
TV56,0 %5,8 %379 00055 %
Kutonen3,5 %3,4 %327 00048 %
Frii0,4 %0,3 %61 0009 %
The Discovery Channel1,1 %0,8 %30 0004 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,3 %468 00068 %
STAR Channel6,4 %5,4 %368 00054 %
Music TV0,6 %0,3 %73 00011 %
Muut5,3 %4,0 %192 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %639 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.