Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 313 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,0 %1 840 00072 %
Yle TV211,8 %9,2 %1 844 00073 %
Yle Teema2,7 %3,4 %1 214 00048 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 037 00041 %
Yle yhteensä42,4 %37,5 %2 105 00083 %
MTV316,2 %20,9 %1 983 00078 %
Sub4,7 %5,6 %1 552 00061 %
AVA1,3 %1,6 %988 00039 %
C More Total4,4 %3,6 %502 00020 %
MTV yhteensä26,5 %31,6 %2 131 00084 %
Nelonen7,8 %9,7 %1 802 00071 %
Jim3,4 %3,5 %1 261 00050 %
Liv1,5 %1,6 %1 163 00046 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %246 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,9 %1 972 00078 %
TV53,9 %3,7 %1 252 00049 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 040 00041 %
Frii0,4 %0,4 %221 0009 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %133 0005 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,6 %1 537 00060 %
STAR Channel4,3 %3,3 %1 234 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %180 0007 %
Muut5,3 %3,9 %782 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 313 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.