Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 687 000
Viikot: 1-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 642 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %9,1 %476 00069 %
Yle TV210,1 %7,3 %485 00071 %
Yle Teema1,9 %2,0 %287 00042 %
Yle Fem0,8 %1,1 %222 00032 %
Yle yhteensä24,2 %19,5 %576 00084 %
MTV316,5 %21,5 %559 00081 %
Sub7,7 %8,9 %473 00069 %
AVA1,7 %2,2 %283 00041 %
C More Total6,0 %4,8 %137 00020 %
MTV yhteensä32,0 %37,4 %600 00087 %
Nelonen10,3 %12,3 %514 00075 %
Jim5,4 %5,1 %406 00059 %
Liv2,8 %3,0 %356 00052 %
Nelosen maksukanavat1,4 %1,7 %66 00010 %
Nelonen Media yhteensä20,6 %23,2 %570 00083 %
TV56,0 %5,7 %388 00056 %
Kutonen3,4 %3,3 %328 00048 %
Frii0,3 %0,3 %48 0007 %
The Discovery Channel1,2 %0,8 %31 0004 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,0 %471 00069 %
STAR Channel6,2 %5,2 %373 00054 %
Music TV0,6 %0,3 %76 00011 %
Muut5,6 %4,3 %195 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %642 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.