Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 1-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 479 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,0 %3 708 00077 %
Yle TV210,5 %8,4 %3 626 00075 %
Yle Teema2,7 %3,2 %2 456 00051 %
Yle Fem1,5 %1,9 %2 107 00044 %
Yle yhteensä41,8 %36,5 %4 136 00086 %
MTV319,0 %24,2 %3 988 00083 %
Sub4,5 %4,9 %3 036 00063 %
AVA2,2 %2,7 %2 223 00046 %
C More Total3,3 %2,4 %818 00017 %
MTV yhteensä29,0 %34,3 %4 213 00087 %
Nelonen8,4 %10,4 %3 638 00075 %
Jim3,3 %3,5 %2 478 00051 %
Liv2,6 %2,5 %2 540 00053 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %402 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %17,9 %3 936 00082 %
TV53,6 %3,2 %2 421 00050 %
Kutonen1,6 %1,6 %1 886 00039 %
Frii0,3 %0,3 %346 0007 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %204 0004 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,3 %2 919 00061 %
STAR Channel3,3 %2,7 %2 204 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %348 0007 %
Muut4,1 %3,0 %1 352 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 479 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.