Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 1-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 016 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,3 %36,3 %1 004 00096 %
Yle TV211,7 %9,5 %934 00089 %
Yle Teema3,2 %4,2 %747 00071 %
Yle Fem2,0 %2,6 %677 00064 %
Yle yhteensä58,1 %52,6 %1 011 00096 %
MTV318,8 %24,5 %946 00090 %
Sub2,3 %1,7 %634 00060 %
AVA1,3 %1,8 %502 00048 %
C More Total2,1 %1,4 %164 00016 %
MTV yhteensä24,7 %29,5 %968 00092 %
Nelonen5,5 %7,3 %845 00080 %
Jim1,6 %2,0 %518 00049 %
Liv1,1 %1,1 %551 00052 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %82 0008 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %11,4 %886 00084 %
TV51,7 %1,3 %468 00045 %
Kutonen0,7 %0,7 %353 00034 %
Frii0,2 %0,2 %72 0007 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0003 %
Warner Bros. Discovery2,7 %2,3 %560 00053 %
STAR Channel1,5 %1,2 %397 00038 %
Music TV0,0 %0,0 %52 0005 %
Muut3,9 %3,0 %354 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 016 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.