Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 941 000
Viikot: 1-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 758 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,4 %5,9 %378 00040 %
Yle TV28,2 %6,5 %428 00046 %
Yle Teema1,0 %1,1 %148 00016 %
Yle Fem0,5 %0,6 %122 00013 %
Yle yhteensä16,1 %14,0 %563 00060 %
MTV320,5 %26,1 %568 00060 %
Sub9,7 %11,7 %450 00048 %
AVA3,0 %3,5 %246 00026 %
C More Total4,2 %3,0 %110 00012 %
MTV yhteensä37,3 %44,3 %665 00071 %
Nelonen10,5 %12,1 %487 00052 %
Jim6,3 %5,6 %318 00034 %
Liv5,2 %4,7 %305 00032 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %39 0004 %
Nelonen Media yhteensä23,3 %24,1 %583 00062 %
TV55,8 %5,7 %322 00034 %
Kutonen2,2 %1,8 %252 00027 %
Frii0,5 %0,3 %36 0004 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %32 0003 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,1 %434 00046 %
STAR Channel6,1 %3,7 %318 00034 %
Music TV2,8 %1,6 %86 0009 %
Muut5,4 %4,1 %158 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %758 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.