Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 1-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 483 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,3 %3 730 00077 %
Yle TV211,3 %8,9 %3 654 00076 %
Yle Teema2,8 %3,3 %2 519 00052 %
Yle Fem1,6 %2,0 %2 155 00045 %
Yle yhteensä42,9 %37,5 %4 153 00086 %
MTV318,1 %23,3 %3 986 00083 %
Sub4,5 %4,9 %3 061 00063 %
AVA2,3 %2,8 %2 263 00047 %
C More Total2,8 %1,9 %789 00016 %
MTV yhteensä27,6 %32,8 %4 215 00087 %
Nelonen8,3 %10,4 %3 652 00076 %
Jim3,3 %3,6 %2 513 00052 %
Liv2,6 %2,5 %2 564 00053 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,0 %437 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,3 %3 957 00082 %
TV53,7 %3,2 %2 472 00051 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 917 00040 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %211 0004 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,3 %2 946 00061 %
STAR Channel3,4 %2,7 %2 215 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %358 0007 %
Muut4,3 %3,2 %1 370 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 483 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.