Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 463 000
Viikot: 1-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,2 %1 931 00078 %
Yle TV210,5 %8,6 %1 897 00077 %
Yle Teema2,6 %3,1 %1 275 00052 %
Yle Fem1,6 %2,0 %1 103 00045 %
Yle yhteensä42,4 %36,8 %2 155 00087 %
MTV320,6 %25,9 %2 087 00085 %
Sub4,4 %4,4 %1 534 00062 %
AVA3,1 %3,8 %1 260 00051 %
C More Total1,8 %1,1 %326 00013 %
MTV yhteensä30,0 %35,2 %2 192 00089 %
Nelonen8,8 %10,9 %1 906 00077 %
Jim3,1 %3,4 %1 248 00051 %
Liv3,5 %3,3 %1 400 00057 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %163 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,8 %2 061 00084 %
TV53,4 %2,9 %1 205 00049 %
Kutonen1,2 %1,1 %884 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %76 0003 %
Warner Bros. Discovery5,0 %4,3 %1 432 00058 %
STAR Channel2,8 %2,2 %1 038 00042 %
Music TV0,5 %0,3 %171 0007 %
Muut3,1 %2,4 %610 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 316 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.