Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 1-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 129 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %23,8 %1 751 00074 %
Yle TV211,0 %9,1 %1 690 00072 %
Yle Teema2,8 %3,5 %1 178 00050 %
Yle Fem1,4 %1,9 %981 00042 %
Yle yhteensä42,6 %38,2 %1 946 00082 %
MTV315,9 %20,2 %1 842 00078 %
Sub4,8 %5,7 %1 469 00062 %
AVA1,3 %1,6 %948 00040 %
C More Total4,3 %3,4 %460 00020 %
MTV yhteensä26,3 %30,9 %1 977 00084 %
Nelonen7,6 %9,4 %1 676 00071 %
Jim3,5 %3,6 %1 214 00051 %
Liv1,5 %1,5 %1 112 00047 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %230 00010 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,7 %1 839 00078 %
TV53,9 %3,8 %1 188 00050 %
Kutonen2,3 %2,2 %993 00042 %
Frii0,5 %0,4 %252 00011 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %130 0006 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,8 %1 461 00062 %
STAR Channel4,2 %3,4 %1 144 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %173 0007 %
Muut5,1 %3,8 %731 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 129 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.