Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 449 000
Viikot: 1-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,1 %36,8 %429 00096 %
Yle TV212,6 %10,8 %406 00090 %
Yle Teema3,1 %4,3 %327 00073 %
Yle Fem1,9 %2,6 %295 00066 %
Yle yhteensä58,7 %54,5 %432 00096 %
MTV315,4 %19,9 %407 00091 %
Sub2,1 %2,1 %285 00064 %
AVA0,8 %1,1 %217 00048 %
C More Total3,7 %2,7 %96 00021 %
MTV yhteensä22,0 %25,8 %418 00093 %
Nelonen5,2 %6,9 %369 00082 %
Jim1,7 %2,0 %240 00054 %
Liv0,8 %0,7 %247 00055 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %53 00012 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %11,3 %389 00087 %
TV51,7 %1,7 %220 00049 %
Kutonen0,9 %0,9 %181 00040 %
Frii0,2 %0,2 %50 00011 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %27 0006 %
Warner Bros. Discovery3,1 %3,0 %270 00060 %
STAR Channel2,0 %1,6 %193 00043 %
Music TV0,0 %0,0 %30 0007 %
Muut5,4 %3,9 %185 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %434 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.