Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 449 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 439 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,5 %40,7 %435 00097 %
Yle TV29,9 %9,3 %398 00089 %
Yle Teema3,0 %3,7 %312 00070 %
Yle Fem1,9 %2,4 %273 00061 %
Yle yhteensä59,3 %56,1 %437 00097 %
MTV316,5 %20,9 %411 00092 %
Sub1,7 %1,7 %274 00061 %
AVA1,1 %1,3 %218 00049 %
C More Total3,4 %1,9 %92 00021 %
MTV yhteensä22,7 %25,7 %418 00093 %
Nelonen4,5 %5,6 %360 00080 %
Jim1,7 %2,0 %252 00056 %
Liv0,8 %0,7 %243 00054 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %43 00010 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %9,9 %381 00085 %
TV51,7 %1,6 %210 00047 %
Kutonen1,1 %1,0 %186 00041 %
Frii0,5 %0,5 %137 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %29 0006 %
Warner Bros. Discovery3,5 %3,3 %271 00060 %
STAR Channel2,0 %1,4 %205 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %24 0005 %
Muut4,2 %3,5 %179 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %439 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.