Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 423 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %26,8 %3 701 00077 %
Yle TV28,6 %7,7 %3 468 00072 %
Yle Teema2,6 %2,9 %2 222 00046 %
Yle Fem1,6 %1,8 %1 907 00040 %
Yle yhteensä42,5 %39,2 %4 074 00084 %
MTV318,4 %22,4 %3 857 00080 %
Sub3,8 %4,2 %2 687 00056 %
AVA2,9 %3,1 %2 162 00045 %
C More Total2,5 %1,4 %663 00014 %
MTV yhteensä27,5 %31,0 %4 092 00085 %
Nelonen7,7 %9,1 %3 454 00072 %
Jim3,4 %3,5 %2 352 00049 %
Liv2,4 %2,3 %2 290 00047 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,7 %284 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,0 %3 799 00079 %
TV53,6 %3,5 %2 256 00047 %
Kutonen1,9 %1,9 %1 704 00035 %
Frii1,4 %1,4 %1 205 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %185 0004 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,0 %2 828 00059 %
STAR Channel3,5 %2,7 %2 149 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %292 0006 %
Muut3,7 %2,9 %1 276 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 423 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.