Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 161 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %27,8 %3 405 00071 %
Yle TV27,9 %8,2 %3 121 00065 %
Yle Teema2,8 %3,8 %2 143 00044 %
Yle Fem1,6 %2,3 %1 778 00037 %
Yle yhteensä43,6 %42,1 %3 787 00079 %
MTV314,7 %16,7 %3 431 00071 %
Sub5,0 %5,7 %2 549 00053 %
AVA2,4 %2,7 %1 865 00039 %
C More Total3,0 %2,1 %648 00013 %
MTV yhteensä25,1 %27,2 %3 769 00078 %
Nelonen6,8 %8,3 %2 979 00062 %
Jim3,5 %3,4 %2 205 00046 %
Liv2,5 %2,2 %2 161 00045 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %334 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,2 %3 472 00072 %
TV53,6 %3,9 %1 952 00040 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 618 00034 %
Frii1,5 %1,5 %891 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %205 0004 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,5 %2 558 00053 %
STAR Channel4,6 %3,5 %1 985 00041 %
Music TV0,4 %0,2 %303 0006 %
Muut4,2 %3,2 %1 238 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 161 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.