Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 449 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 424 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV145,1 %40,4 %419 00093 %
Yle TV28,6 %10,0 %381 00085 %
Yle Teema3,1 %4,5 %308 00069 %
Yle Fem1,8 %2,6 %268 00060 %
Yle yhteensä58,7 %57,6 %421 00094 %
MTV314,4 %16,4 %392 00087 %
Sub2,1 %2,6 %256 00057 %
AVA0,7 %0,8 %201 00045 %
C More Total3,9 %2,7 %87 00019 %
MTV yhteensä21,0 %22,5 %405 00090 %
Nelonen5,1 %6,3 %345 00077 %
Jim2,0 %2,1 %229 00051 %
Liv0,8 %0,7 %239 00053 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %50 00011 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %10,7 %372 00083 %
TV51,7 %2,2 %197 00044 %
Kutonen1,0 %0,9 %168 00037 %
Frii0,3 %0,4 %86 00019 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %33 0007 %
Warner Bros. Discovery3,4 %3,6 %253 00056 %
STAR Channel2,8 %1,8 %182 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %24 0005 %
Muut4,8 %3,8 %188 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %424 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.