Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 293 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %28,0 %1 832 00069 %
Yle TV28,3 %8,2 %1 726 00065 %
Yle Teema2,7 %3,7 %1 068 00040 %
Yle Fem1,9 %2,7 %944 00036 %
Yle yhteensä44,1 %42,5 %2 108 00080 %
MTV315,6 %17,8 %1 847 00070 %
Sub4,9 %4,9 %1 274 00048 %
AVA3,3 %3,7 %1 041 00039 %
C More Total2,2 %1,4 %280 00011 %
MTV yhteensä25,9 %27,9 %2 043 00077 %
Nelonen6,9 %8,8 %1 564 00059 %
Jim3,2 %3,1 %1 097 00042 %
Liv3,3 %2,9 %1 190 00045 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %133 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %16,7 %1 867 00071 %
TV53,4 %3,4 %943 00036 %
Kutonen1,3 %1,2 %735 00028 %
Frii1,9 %1,9 %468 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %66 0002 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,6 %1 258 00048 %
STAR Channel4,1 %3,0 %996 00038 %
Music TV0,5 %0,3 %146 0006 %
Muut3,8 %2,9 %588 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 293 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.