Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 652 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 566 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,0 %11,7 %421 00065 %
Yle TV28,6 %8,0 %390 00060 %
Yle Teema1,8 %2,2 %202 00031 %
Yle Fem1,2 %1,7 %164 00025 %
Yle yhteensä24,6 %23,6 %500 00077 %
MTV315,0 %16,2 %445 00068 %
Sub7,2 %8,6 %338 00052 %
AVA5,6 %6,3 %289 00044 %
C More Total2,6 %2,1 %74 00011 %
MTV yhteensä30,3 %33,2 %514 00079 %
Nelonen8,9 %11,2 %380 00058 %
Jim6,1 %5,4 %307 00047 %
Liv5,7 %5,0 %328 00050 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %40 0006 %
Nelonen Media yhteensä22,8 %24,6 %479 00073 %
TV56,3 %6,3 %271 00042 %
Kutonen2,5 %2,3 %216 00033 %
Frii3,0 %2,3 %120 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %11 0002 %
Warner Bros. Discovery11,9 %10,9 %347 00053 %
STAR Channel6,9 %5,3 %279 00043 %
Music TV0,6 %0,5 %53 0008 %
Muut2,8 %1,9 %116 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %566 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.