Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 19-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 437 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,1 %1 352 00091 %
Yle TV27,0 %6,3 %1 260 00085 %
Yle Teema2,6 %3,0 %896 00060 %
Yle Fem1,4 %1,8 %796 00053 %
Yle yhteensä38,0 %34,1 %1 410 00095 %
MTV323,0 %28,0 %1 362 00091 %
Sub4,1 %4,0 %983 00066 %
AVA1,9 %2,2 %756 00051 %
C More Total5,3 %4,7 %343 00023 %
MTV yhteensä34,3 %38,9 %1 390 00093 %
Nelonen9,0 %10,4 %1 244 00084 %
Jim2,9 %3,0 %837 00056 %
Liv2,2 %2,0 %870 00058 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %105 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %16,5 %1 305 00088 %
TV53,2 %2,9 %827 00056 %
Kutonen1,7 %1,4 %642 00043 %
Frii1,4 %1,3 %376 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %79 0005 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,7 %991 00066 %
STAR Channel2,8 %2,4 %778 00052 %
Music TV0,0 %0,0 %54 0004 %
Muut3,3 %2,3 %489 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 437 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.