Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 512 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %23,9 %3 734 00077 %
Yle TV26,5 %6,0 %3 506 00073 %
Yle Teema2,6 %3,1 %2 405 00050 %
Yle Fem1,7 %2,2 %2 051 00043 %
Yle yhteensä39,1 %35,1 %4 145 00086 %
MTV319,1 %23,4 %3 979 00083 %
Sub4,8 %5,1 %3 023 00063 %
AVA2,0 %2,3 %2 180 00045 %
C More Total3,0 %2,5 %835 00017 %
MTV yhteensä28,9 %33,3 %4 233 00088 %
Nelonen9,4 %11,3 %3 662 00076 %
Jim3,5 %3,4 %2 507 00052 %
Liv3,0 %3,0 %2 565 00053 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,4 %493 00010 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,1 %3 969 00082 %
TV53,4 %3,1 %2 290 00047 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 859 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %197 0004 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,5 %2 896 00060 %
STAR Channel3,4 %2,5 %2 242 00047 %
Music TV0,4 %0,3 %360 0007 %
Muut4,3 %3,1 %1 384 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 512 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.