Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 797 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,8 %3 875 00075 %
Yle TV213,2 %9,8 %3 976 00077 %
Yle Teema2,8 %3,4 %2 604 00050 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 269 00044 %
Yle yhteensä43,9 %37,9 %4 443 00086 %
MTV317,7 %23,3 %4 217 00081 %
Sub4,3 %4,9 %3 188 00062 %
AVA2,3 %3,0 %2 346 00045 %
C More Total2,8 %1,7 %835 00016 %
MTV yhteensä27,2 %32,8 %4 468 00086 %
Nelonen8,1 %10,3 %3 849 00074 %
Jim3,2 %3,6 %2 591 00050 %
Liv2,5 %2,4 %2 640 00051 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %443 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,8 %4 184 00081 %
TV53,7 %3,2 %2 626 00051 %
Kutonen1,6 %1,6 %2 003 00039 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %225 0004 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,2 %3 085 00060 %
STAR Channel3,6 %2,8 %2 353 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %364 0007 %
Muut4,4 %3,3 %1 443 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 797 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.