Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 742 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 720 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,2 %700 00094 %
Yle TV213,5 %10,2 %669 00090 %
Yle Teema3,6 %4,3 %549 00074 %
Yle Fem1,7 %2,2 %467 00063 %
Yle yhteensä47,5 %41,9 %714 00096 %
MTV315,0 %19,9 %681 00092 %
Sub3,7 %4,5 %548 00074 %
AVA1,5 %1,8 %417 00056 %
C More Total3,3 %2,4 %178 00024 %
MTV yhteensä23,5 %28,5 %693 00093 %
Nelonen7,5 %9,7 %641 00086 %
Jim3,0 %3,5 %459 00062 %
Liv1,3 %1,2 %448 00060 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %116 00016 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,6 %664 00089 %
TV54,0 %3,2 %497 00067 %
Kutonen2,3 %2,3 %397 00053 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %61 0008 %
Warner Bros. Discovery6,7 %5,9 %554 00075 %
STAR Channel3,8 %3,1 %448 00060 %
Music TV0,1 %0,0 %52 0007 %
Muut5,1 %3,9 %290 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %720 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.