Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 733 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,4 %708 00095 %
Yle TV211,3 %9,4 %664 00089 %
Yle Teema3,0 %3,5 %514 00069 %
Yle Fem1,6 %2,0 %449 00060 %
Yle yhteensä43,3 %38,2 %725 00097 %
MTV320,3 %25,2 %692 00093 %
Sub3,4 %3,3 %514 00069 %
AVA3,7 %4,2 %450 00060 %
C More Total2,2 %1,1 %114 00015 %
MTV yhteensä29,6 %33,9 %709 00095 %
Nelonen9,5 %11,6 %652 00087 %
Jim3,0 %3,6 %419 00056 %
Liv2,9 %2,6 %476 00064 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %57 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %18,9 %687 00092 %
TV53,8 %3,0 %444 00059 %
Kutonen1,2 %1,3 %313 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0005 %
Warner Bros. Discovery5,2 %4,4 %504 00067 %
STAR Channel2,6 %2,3 %348 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %28 0004 %
Muut3,0 %2,3 %215 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %733 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.