Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 453 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,3 %1 407 00094 %
Yle TV212,4 %9,8 %1 333 00089 %
Yle Teema3,3 %3,9 %1 063 00071 %
Yle Fem1,7 %2,1 %915 00061 %
Yle yhteensä45,5 %40,1 %1 439 00097 %
MTV317,5 %22,6 %1 373 00092 %
Sub3,5 %3,9 %1 062 00071 %
AVA2,5 %3,0 %867 00058 %
C More Total2,8 %1,7 %292 00020 %
MTV yhteensä26,4 %31,2 %1 402 00094 %
Nelonen8,5 %10,7 %1 293 00087 %
Jim3,0 %3,6 %879 00059 %
Liv2,1 %1,9 %925 00062 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %173 00012 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,8 %1 351 00091 %
TV53,9 %3,1 %941 00063 %
Kutonen1,8 %1,8 %709 00048 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %96 0006 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,1 %1 057 00071 %
STAR Channel3,2 %2,7 %796 00053 %
Music TV0,0 %0,0 %80 0005 %
Muut4,1 %3,1 %504 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 453 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.