Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 1-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 451 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,7 %1 410 00095 %
Yle TV212,4 %10,0 %1 344 00090 %
Yle Teema3,4 %4,0 %1 079 00072 %
Yle Fem1,7 %2,1 %929 00062 %
Yle yhteensä46,0 %40,7 %1 439 00097 %
MTV317,3 %22,1 %1 374 00092 %
Sub3,5 %3,9 %1 071 00072 %
AVA2,6 %3,2 %880 00059 %
C More Total2,8 %1,8 %291 00020 %
MTV yhteensä26,3 %31,1 %1 402 00094 %
Nelonen8,3 %10,7 %1 297 00087 %
Jim2,8 %3,3 %881 00059 %
Liv2,0 %1,8 %932 00063 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %176 00012 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,4 %1 353 00091 %
TV53,9 %2,9 %949 00064 %
Kutonen1,8 %1,8 %712 00048 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %97 0006 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,0 %1 064 00071 %
STAR Channel3,2 %2,7 %805 00054 %
Music TV0,0 %0,0 %83 0006 %
Muut4,1 %3,1 %504 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 451 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.