Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 1-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 014 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,4 %36,1 %1 003 00095 %
Yle TV214,6 %11,2 %956 00091 %
Yle Teema3,6 %4,8 %789 00075 %
Yle Fem2,0 %2,5 %706 00067 %
Yle yhteensä60,5 %54,6 %1 009 00096 %
MTV316,9 %22,8 %949 00090 %
Sub2,2 %1,6 %637 00061 %
AVA1,5 %2,1 %538 00051 %
C More Total2,2 %1,3 %162 00015 %
MTV yhteensä22,7 %27,8 %972 00092 %
Nelonen5,1 %7,3 %857 00082 %
Jim1,5 %1,9 %520 00050 %
Liv1,1 %1,0 %557 00053 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %80 0008 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %11,1 %896 00085 %
TV51,9 %1,3 %499 00047 %
Kutonen0,7 %0,9 %373 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0003 %
Warner Bros. Discovery2,8 %2,3 %579 00055 %
STAR Channel1,6 %1,2 %398 00038 %
Music TV0,0 %0,0 %52 0005 %
Muut4,1 %3,0 %361 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 014 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.