Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 322 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,3 %1 874 00074 %
Yle TV213,8 %10,0 %1 928 00076 %
Yle Teema3,1 %3,8 %1 308 00051 %
Yle Fem1,6 %2,1 %1 135 00045 %
Yle yhteensä44,9 %39,1 %2 143 00084 %
MTV315,0 %20,3 %2 018 00079 %
Sub4,6 %5,6 %1 605 00063 %
AVA1,5 %1,9 %1 065 00042 %
C More Total3,7 %2,7 %480 00019 %
MTV yhteensä24,8 %30,5 %2 151 00085 %
Nelonen7,4 %9,7 %1 843 00072 %
Jim3,3 %3,6 %1 303 00051 %
Liv1,4 %1,4 %1 197 00047 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,3 %284 00011 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,7 %2 004 00079 %
TV53,9 %3,3 %1 345 00053 %
Kutonen2,0 %2,1 %1 070 00042 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %150 0006 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,9 %1 586 00062 %
STAR Channel4,3 %3,3 %1 260 00050 %
Music TV0,2 %0,1 %198 0008 %
Muut5,8 %4,3 %817 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 322 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.