Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 652 000
Viikot: 1-9/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %8,4 %463 00071 %
Yle TV211,6 %8,6 %496 00076 %
Yle Teema2,0 %2,1 %275 00042 %
Yle Fem0,9 %1,1 %222 00034 %
Yle yhteensä24,6 %20,2 %562 00086 %
MTV320,6 %25,3 %551 00084 %
Sub7,3 %8,4 %452 00069 %
AVA4,7 %5,8 %371 00057 %
C More Total2,5 %1,5 %94 00014 %
MTV yhteensä35,1 %41,0 %584 00090 %
Nelonen11,6 %14,0 %512 00078 %
Jim4,9 %5,0 %379 00058 %
Liv6,0 %5,1 %410 00063 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,6 %55 0008 %
Nelonen Media yhteensä23,8 %25,6 %555 00085 %
TV55,7 %4,9 %366 00056 %
Kutonen1,9 %1,8 %275 00042 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %21 0003 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,0 %429 00066 %
STAR Channel4,9 %3,9 %327 00050 %
Music TV0,6 %0,4 %62 00010 %
Muut3,0 %2,0 %144 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %613 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.