Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 323 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %22,9 %1 863 00073 %
Yle TV214,1 %10,2 %1 908 00075 %
Yle Teema2,9 %3,6 %1 291 00051 %
Yle Fem1,6 %2,1 %1 118 00044 %
Yle yhteensä44,7 %38,8 %2 134 00084 %
MTV315,1 %20,3 %2 014 00079 %
Sub4,4 %5,5 %1 594 00063 %
AVA1,4 %1,8 %1 044 00041 %
C More Total3,7 %2,5 %481 00019 %
MTV yhteensä24,7 %30,1 %2 147 00084 %
Nelonen7,5 %9,7 %1 836 00072 %
Jim3,4 %3,8 %1 302 00051 %
Liv1,5 %1,5 %1 200 00047 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,3 %273 00011 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,2 %2 002 00079 %
TV54,0 %3,6 %1 347 00053 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 074 00042 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %145 0006 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,2 %1 584 00062 %
STAR Channel4,3 %3,4 %1 252 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %191 0008 %
Muut5,6 %4,2 %805 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 323 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.