Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 473 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %22,7 %2 012 00076 %
Yle TV212,3 %9,5 %2 068 00078 %
Yle Teema2,6 %3,2 %1 313 00050 %
Yle Fem1,5 %1,8 %1 151 00044 %
Yle yhteensä43,2 %37,2 %2 309 00087 %
MTV320,2 %25,9 %2 203 00083 %
Sub4,2 %4,3 %1 594 00060 %
AVA3,1 %3,9 %1 301 00049 %
C More Total2,0 %1,0 %354 00013 %
MTV yhteensä29,5 %35,2 %2 321 00088 %
Nelonen8,6 %10,7 %2 012 00076 %
Jim3,1 %3,5 %1 289 00049 %
Liv3,4 %3,1 %1 440 00055 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %169 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,3 %2 182 00083 %
TV53,6 %3,0 %1 279 00048 %
Kutonen1,2 %1,2 %929 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %80 0003 %
Warner Bros. Discovery4,9 %4,3 %1 501 00057 %
STAR Channel2,9 %2,2 %1 101 00042 %
Music TV0,5 %0,3 %173 0007 %
Muut3,2 %2,5 %639 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 473 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.