Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 1-13/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 014 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,5 %36,3 %1 003 00095 %
Yle TV214,8 %11,4 %955 00091 %
Yle Teema3,3 %4,4 %771 00073 %
Yle Fem1,9 %2,5 %697 00066 %
Yle yhteensä60,5 %54,6 %1 009 00096 %
MTV317,4 %23,2 %948 00090 %
Sub2,2 %1,7 %638 00061 %
AVA1,4 %2,0 %526 00050 %
C More Total2,1 %1,2 %161 00015 %
MTV yhteensä23,0 %28,0 %971 00092 %
Nelonen5,1 %7,1 %846 00080 %
Jim1,5 %1,9 %517 00049 %
Liv1,0 %1,0 %549 00052 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %78 0007 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %11,0 %889 00085 %
TV51,8 %1,4 %501 00048 %
Kutonen0,7 %0,8 %370 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0003 %
Warner Bros. Discovery2,7 %2,2 %575 00055 %
STAR Channel1,5 %1,1 %393 00037 %
Music TV0,0 %0,0 %53 0005 %
Muut3,9 %3,0 %352 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 014 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.