Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 472 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 412 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,0 %5,2 %253 00054 %
Yle TV210,6 %8,5 %297 00063 %
Yle Teema1,1 %1,1 %122 00026 %
Yle Fem0,8 %0,9 %117 00025 %
Yle yhteensä17,4 %15,7 %348 00074 %
MTV321,9 %26,7 %356 00075 %
Sub14,8 %17,2 %319 00068 %
C More Total3,2 %1,9 %71 00015 %
MTV yhteensä39,8 %45,8 %383 00081 %
Nelonen17,4 %18,8 %341 00072 %
Jim3,9 %3,2 %211 00045 %
Liv5,0 %3,8 %193 00041 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,4 %0,6 %68 00014 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %29 0006 %
Nelonen Media yhteensä27,0 %26,6 %363 00077 %
The Voice/TV Viisi5,3 %4,2 %210 00044 %
The Discovery Channel0,8 %0,6 %35 0007 %
STAR Channel0,5 %0,5 %78 00016 %
Music TV2,9 %2,0 %107 00023 %
Muut6,2 %4,6 %130 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %412 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.