Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 887 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 845 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,5 %31,6 %824 00093 %
Yle TV223,1 %23,7 %806 00091 %
Yle Teema3,3 %3,5 %558 00063 %
Yle Fem1,8 %2,1 %481 00054 %
Yle yhteensä61,7 %61,0 %834 00094 %
MTV321,0 %22,1 %778 00088 %
Sub2,9 %3,1 %468 00053 %
C More Total0,8 %0,5 %80 0009 %
MTV yhteensä24,7 %25,7 %788 00089 %
Nelonen4,5 %5,0 %614 00069 %
Jim1,2 %1,1 %315 00036 %
Liv1,0 %0,8 %240 00027 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,5 %0,7 %229 00026 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %46 0005 %
Nelonen Media yhteensä7,4 %7,7 %673 00076 %
The Voice/TV Viisi0,5 %0,6 %193 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0004 %
STAR Channel0,8 %1,1 %246 00028 %
Music TV0,2 %0,2 %59 0007 %
Muut4,6 %3,7 %314 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %845 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.