Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 720 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 366 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %20,7 %3 747 00079 %
Yle TV218,9 %18,6 %3 826 00081 %
Yle Teema2,5 %2,6 %2 406 00051 %
Yle Fem1,6 %1,8 %2 205 00047 %
Yle yhteensä45,2 %43,7 %4 123 00087 %
MTV321,6 %24,2 %3 996 00085 %
Sub6,5 %7,4 %3 120 00066 %
C More Total2,2 %1,3 %775 00016 %
MTV yhteensä30,3 %32,9 %4 133 00088 %
Nelonen9,3 %10,4 %3 584 00076 %
Jim2,9 %2,5 %2 385 00051 %
Liv1,9 %1,7 %1 800 00038 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,6 %0,8 %1 195 00025 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %397 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %15,8 %3 834 00081 %
The Voice/TV Viisi2,0 %2,0 %1 869 00040 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %381 0008 %
STAR Channel0,7 %0,8 %1 248 00026 %
Music TV0,5 %0,4 %601 00013 %
Muut5,5 %4,1 %1 717 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 366 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.