Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 524 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 501 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,4 %30,9 %488 00093 %
Yle TV220,8 %22,0 %476 00091 %
Yle Teema3,2 %3,5 %324 00062 %
Yle Fem1,8 %2,2 %276 00053 %
Yle yhteensä59,2 %58,5 %495 00094 %
MTV323,9 %24,9 %464 00088 %
Sub3,3 %3,5 %267 00051 %
C More Total0,4 %0,2 %31 0006 %
MTV yhteensä27,6 %28,7 %469 00090 %
Nelonen5,2 %5,6 %360 00069 %
Jim1,0 %0,8 %160 00031 %
Liv1,4 %1,1 %143 00027 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,2 %0,3 %91 00017 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %16 0003 %
Nelonen Media yhteensä7,9 %7,9 %390 00075 %
The Voice/TV Viisi0,4 %0,5 %95 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0002 %
STAR Channel1,0 %1,2 %150 00029 %
Music TV0,2 %0,2 %34 0007 %
Muut3,7 %3,0 %169 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %501 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.