Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 758 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 723 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %23,6 %691 00091 %
Yle TV222,2 %22,4 %682 00090 %
Yle Teema2,9 %2,8 %504 00066 %
Yle Fem1,9 %2,0 %466 00062 %
Yle yhteensä51,9 %50,8 %712 00094 %
MTV318,3 %20,8 %682 00090 %
Sub4,0 %4,4 %529 00070 %
C More Total3,0 %2,1 %178 00023 %
MTV yhteensä25,2 %27,2 %696 00092 %
Nelonen6,9 %8,0 %617 00081 %
Jim3,2 %2,7 %468 00062 %
Liv0,9 %0,9 %322 00042 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,8 %1,2 %288 00038 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,5 %103 00014 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,4 %660 00087 %
The Voice/TV Viisi1,7 %2,1 %358 00047 %
The Discovery Channel0,7 %0,3 %86 00011 %
STAR Channel0,8 %0,9 %281 00037 %
Music TV0,3 %0,2 %96 00013 %
Muut6,9 %5,1 %356 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %723 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.