Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 764 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %21,5 %677 00089 %
Yle TV218,4 %18,6 %670 00088 %
Yle Teema2,3 %2,2 %426 00056 %
Yle Fem1,6 %1,9 %415 00054 %
Yle yhteensä46,1 %44,2 %704 00092 %
MTV325,6 %28,5 %684 00090 %
Sub5,6 %5,9 %487 00064 %
C More Total1,4 %0,8 %107 00014 %
MTV yhteensä32,6 %35,2 %696 00091 %
Nelonen8,9 %10,0 %598 00078 %
Jim1,8 %1,6 %347 00045 %
Liv2,5 %2,2 %316 00041 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,3 %0,4 %149 00020 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %52 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %14,4 %637 00083 %
The Voice/TV Viisi1,1 %1,4 %263 00034 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %41 0005 %
STAR Channel0,8 %0,8 %214 00028 %
Music TV0,2 %0,2 %62 0008 %
Muut5,2 %3,8 %274 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %724 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.