Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2009
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 756 000
Viikot: 1-53/2009
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 713 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %22,3 %671 00089 %
Yle TV218,0 %18,2 %656 00087 %
Yle Teema2,4 %2,4 %419 00055 %
Yle Fem1,7 %2,0 %407 00054 %
Yle yhteensä46,3 %44,8 %694 00092 %
MTV326,6 %28,6 %668 00088 %
Sub5,6 %6,4 %476 00063 %
C More Total1,4 %1,0 %107 00014 %
MTV yhteensä33,5 %36,0 %683 00090 %
Nelonen9,1 %9,6 %588 00078 %
Jim1,7 %1,8 %311 00041 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,6 %0,7 %198 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %56 0007 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %12,7 %621 00082 %
The Voice/TV Viisi1,0 %1,2 %232 00031 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %55 0007 %
Music TV0,4 %0,4 %69 0009 %
Yhteensä100,0 %100,0 %713 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.