Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2009
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 349 000
Viikot: 1-53/2009
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %12,0 %1 081 00080 %
Yle TV213,0 %11,9 %1 087 00081 %
Yle Teema2,0 %1,9 %677 00050 %
Yle Fem1,4 %1,6 %640 00047 %
Yle yhteensä29,1 %27,3 %1 187 00088 %
MTV323,9 %26,3 %1 168 00087 %
Sub10,6 %12,5 %1 024 00076 %
C More Total3,9 %2,5 %297 00022 %
MTV yhteensä38,4 %41,2 %1 200 00089 %
Nelonen15,0 %16,9 %1 115 00083 %
Jim4,2 %4,1 %787 00058 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)1,2 %1,3 %433 00032 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %128 0009 %
Nelonen Media yhteensä21,9 %23,3 %1 162 00086 %
The Voice/TV Viisi2,4 %2,1 %615 00046 %
The Discovery Channel1,2 %0,8 %160 00012 %
Music TV0,7 %0,6 %232 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 251 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.