Katseluosuudet ja tavoittavuudet
Edellinen vuosi | Seuraava vuosi |
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2009
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 349 000
Viikot: 1-53/2009
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
| ||||
Kanava | Osuus vrk:n katselusta | Osuus klo 18–23 katselusta | Keskimääräinen viikkotavoittavuus henkilöitä | Keskimääräinen viikkotavoittavuus prosenttia |
---|---|---|---|---|
Yle TV1 | 12,7 % | 12,0 % | 1 081 000 | 80 % |
Yle TV2 | 13,0 % | 11,9 % | 1 087 000 | 81 % |
Yle Teema | 2,0 % | 1,9 % | 677 000 | 50 % |
Yle Fem | 1,4 % | 1,6 % | 640 000 | 47 % |
Yle yhteensä | 29,1 % | 27,3 % | 1 187 000 | 88 % |
MTV3 | 23,9 % | 26,3 % | 1 168 000 | 87 % |
Sub | 10,6 % | 12,5 % | 1 024 000 | 76 % |
C More Total | 3,9 % | 2,5 % | 297 000 | 22 % |
MTV yhteensä | 38,4 % | 41,2 % | 1 200 000 | 89 % |
Nelonen | 15,0 % | 16,9 % | 1 115 000 | 83 % |
Jim | 4,2 % | 4,1 % | 787 000 | 58 % |
4 Sport (ent. Urheilukanava) | 1,2 % | 1,3 % | 433 000 | 32 % |
Nelosen maksukanavat | 0,3 % | 0,2 % | 128 000 | 9 % |
Nelonen Media yhteensä | 21,9 % | 23,3 % | 1 162 000 | 86 % |
The Voice/TV Viisi | 2,4 % | 2,1 % | 615 000 | 46 % |
The Discovery Channel | 1,2 % | 0,8 % | 160 000 | 12 % |
Music TV | 0,7 % | 0,6 % | 232 000 | 17 % |
Yhteensä | 100,0 % | 100,0 % | 1 251 000 | 93 % |
Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.
- Kohderyhmä
- Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
- Väestö
- Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
- TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
- Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
- Osuus vuorokauden katselusta
- Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
- Osuus katselusta 18:00–23:00
- Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
- TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
- Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
- TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
- Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.
Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus
Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.
Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.