Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2009
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 660 000
Viikot: 1-53/2009
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 618 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %11,7 %531 00080 %
Yle TV212,1 %10,6 %532 00081 %
Yle Teema1,7 %1,7 %314 00048 %
Yle Fem1,4 %1,7 %306 00046 %
Yle yhteensä27,9 %25,6 %584 00088 %
MTV326,3 %28,9 %576 00087 %
Sub10,7 %12,6 %497 00075 %
C More Total3,6 %2,3 %139 00021 %
MTV yhteensä40,6 %43,7 %592 00090 %
Nelonen17,1 %18,7 %552 00084 %
Jim3,0 %3,0 %350 00053 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,6 %0,6 %164 00025 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %51 0008 %
Nelonen Media yhteensä22,5 %23,7 %571 00087 %
The Voice/TV Viisi2,1 %1,8 %271 00041 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %63 00010 %
Music TV0,6 %0,5 %99 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %618 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.