Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2009
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 476 000
Viikot: 1-53/2009
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 412 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,2 %6,3 %275 00058 %
Yle TV210,3 %8,1 %302 00063 %
Yle Teema1,1 %1,1 %127 00027 %
Yle Fem0,8 %0,9 %130 00027 %
Yle yhteensä18,4 %16,4 %355 00075 %
MTV323,0 %25,8 %358 00075 %
Sub16,1 %19,4 %321 00067 %
C More Total2,4 %1,6 %79 00017 %
MTV yhteensä41,5 %46,8 %385 00081 %
Nelonen19,1 %21,0 %345 00072 %
Jim3,0 %2,9 %195 00041 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,7 %0,7 %95 00020 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %19 0004 %
Nelonen Media yhteensä25,1 %25,9 %361 00076 %
The Voice/TV Viisi3,8 %2,8 %194 00041 %
The Discovery Channel0,6 %0,6 %35 0007 %
Music TV3,0 %2,2 %110 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %412 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.