Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 658 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,2 %10,8 %515 00078 %
Yle TV212,9 %11,5 %532 00081 %
Yle Teema1,7 %1,7 %310 00047 %
Yle Fem1,3 %1,5 %294 00045 %
Yle yhteensä28,1 %25,6 %583 00089 %
MTV324,5 %27,9 %574 00087 %
Sub10,6 %12,1 %497 00075 %
C More Total3,1 %1,7 %123 00019 %
MTV yhteensä38,2 %41,6 %594 00090 %
Nelonen16,6 %18,7 %552 00084 %
Jim3,5 %3,2 %366 00056 %
Liv3,8 %3,3 %315 00048 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,3 %0,4 %127 00019 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,2 %53 0008 %
Nelonen Media yhteensä24,7 %25,9 %574 00087 %
The Voice/TV Viisi3,4 %2,7 %306 00046 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %57 0009 %
STAR Channel0,6 %0,6 %165 00025 %
Music TV0,6 %0,4 %86 00013 %
Muut3,9 %2,9 %221 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %620 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.