Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 418 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %20,2 %1 933 00080 %
Yle TV217,1 %17,0 %1 974 00082 %
Yle Teema2,3 %2,4 %1 182 00049 %
Yle Fem1,5 %1,8 %1 102 00046 %
Yle yhteensä43,1 %41,3 %2 130 00088 %
MTV324,4 %27,1 %2 078 00086 %
Sub7,0 %7,8 %1 570 00065 %
C More Total1,6 %0,9 %332 00014 %
MTV yhteensä33,0 %35,8 %2 142 00089 %
Nelonen10,4 %11,5 %1 851 00077 %
Jim2,2 %1,9 %1 084 00045 %
Liv2,7 %2,3 %967 00040 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,3 %0,4 %435 00018 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %150 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %16,3 %1 965 00081 %
The Voice/TV Viisi1,9 %1,7 %874 00036 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %142 0006 %
STAR Channel0,8 %0,8 %607 00025 %
Music TV0,6 %0,4 %290 00012 %
Muut4,6 %3,4 %794 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 257 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.