Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 522 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 447 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %22,5 %1 368 00090 %
Yle TV220,4 %20,5 %1 353 00089 %
Yle Teema2,6 %2,5 %930 00061 %
Yle Fem1,8 %1,9 %882 00058 %
Yle yhteensä49,1 %47,5 %1 416 00093 %
MTV321,8 %24,6 %1 367 00090 %
Sub4,8 %5,1 %1 015 00067 %
C More Total2,2 %1,4 %285 00019 %
MTV yhteensä28,7 %31,2 %1 392 00091 %
Nelonen7,9 %9,0 %1 214 00080 %
Jim2,5 %2,1 %815 00054 %
Liv1,7 %1,6 %638 00042 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,6 %0,8 %438 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %154 00010 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %13,9 %1 297 00085 %
The Voice/TV Viisi1,4 %1,7 %620 00041 %
The Discovery Channel0,5 %0,2 %128 0008 %
STAR Channel0,8 %0,8 %494 00032 %
Music TV0,2 %0,2 %158 00010 %
Muut6,1 %4,5 %630 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 447 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.